måndag 9 maj 2011

Djursöndag

Bröllopet i lördags var riktigt kul och jag som inte kände så många hade inte förväntat mig att ha så trevligt som jag hade. Men Johan och jag rockade loss, tills vi kände oss tvungna att åka hem och lösa av barnvakterna Titti och morfar, som hade haft en kul och problemfri dag och kväll med barnen.

Igår morse var vi inte jättepigga, men vi mötte upp Hanna, Fredrik, Astrid och Axel och åkte två stopp med pendeln till Spånga. Där gick på öppet hus på Spånga djurgymnasium som Hanna av någon anledning lyckats få nys om (jag Googlade och hittade ingenting...). Det var helt klockrent!

Som ett mini-Skansen men till en tiondel av priset, plus att man fick klappa på massor av djur och verkligen komma nära. Vi klappade ormar, ödlor, kaniner, en gris och små söta lamm. Och såg en krokodil, massa små gnagare, papegjor, stora korpar, sköldpaddor, gigantiska väsande kackerlackor (fy f-n...) och massa mer.

Vi avslutade med ponnyridning, vilket var en riktig succe. Men bara för Nadia, Olivia provade att sitta upp men ville genast ned. Nästa år vågar nog hon också. Som gammal hästtjej blev jag lite glad att Nadia hade så kul på hästryggen, ska se om vi kan få till någon ytterligare ridupplevelse snart.










Inga kommentarer: