lördag 21 maj 2011

Äntligen helg

Förra helgens resande och denna korta men späckade vecka har gjort att det känns som länge sedan jag hade helg. Så denna helg kom alldeles extra välkommen! Igår kväll kom pappa och Titti över på middag - jättemysigt! Vi lekte med kidsen, pappa fixade ett trasigt köksskåp, och så åt vi entrecôte med rostad blomkål, klyftpotatis (fast inte jag som kolhydratsdetoxar efter chocken i Italien..), och hemgjord bearnaisesås. Och så drack vi gott rödvin till. Olivia ville gå och lägga sig vid åtta, men Nadia var uppe till klockan tio och racade runt tills gästerna gick hem. Sen ville hon absolut inte gå och sova, men vi mutade henne med en flaska välling och så somnade hon på stört.. Men sov förstås inte längre imorse för det.

Dagens planer är träning och sen en sväng på stan för att lämna in vår resväska som blev helt förstörd i bagagehanteringen på resan. Den var ju nästan helt ny så jag hoppas att vi får en ny utan problem. Ikväll ska Johan och jag på 40årsfest hos en kollega till honom och min kusin Josefine ska barnvakta. Jag insåg ju plötsligt hur bra det skulle vara att kunna anlita en barnvakt ibland, när man känner att man överskridit gränsen för utnyttjande av mor- och farföräldrar, och kom på att denna gulliga tjej, som jag själv var barnvakt till hur mycket som helst när jag var yngre, kanske skulle tycka att det kunde vara kul att tjäna lite extrapengar. Så hon kom och träffade barnen i torsdags och de fann varandra direkt. Hoppas att det går bra ikväll, lite nervöst är det ju första gången...

.

Inga kommentarer: