onsdag 4 maj 2011

Mitt i veckan

Mitt i veckan och jag var inte den enda som knappt trodde mina ögon när det snöade för fullt går morse när vi gick upp. Som tur var hade vi inte packat undan alla vinterkläder, utan jackorna och överdragsbyxorna hängde inne i klädkammaren. Så vi klädde barnen som för några månader sedan och gick till dagis... Det skittråkiga vädret höll i sig hela dagen, och jag var glad att jag slapp gå ut något mer när jag väl kommit hem.

Imorse hade vi tid på BVC klockan åtta. Vi som inte ställt en väckarklocka på flera år, blev väckta av barnen 07:15 och fick det minst sagt stressigt. Men ingen trilskades konstigt nog, och vi hann! Vi mätte och vägde Olivia; 86 cm och 12,5 kg fortfarande ett snäpp under på alla kurvor men hon följer sin egen kurva. Nadia fick en spruta mot Hepatit B och var mycket duktig. Hon sa inte ett pip när hon fick sin spruta, utan var mest glad över plåstret hon fick efteråt. Även Olivia fick sig ett litet färgglatt plåster.

Ikväll lägger jag barnen själv för andra gången denna vecka och jag hoppas att denna jobbiga läggfas ska gå över snart. Det känns som att från middagen och framåt så är det bara tjat och läggning som gäller. Det tar en timme ungefär från att vi påbörjat läggningen tills att de sover och det är ungefär 45 minuter längre än jag tycker att en läggning ska ta. Men det blir ju en del långa sagor och sen sjungande och sen trilskas de och ska springa på toa i omgångar och sen ropa och tjorva ett tag innan de ger upp. Men nu verkar de äntligen tystnat helt.. peppar peppar.

Nästa vecka åker vi till Italien torsdag till söndag med jobbet. Åh vad mycket mer jag skulle njuta av den förestående resan - en liten italiensk bergsby, en dag i Monaco och en förmiddag på stranden i Nice - om det inte vore för allt barnvaktsroddande. Det har sina för- och nackdelar att jobba på samma ställe. Det blir roligt att göra resan tillsammans med Johan, men det kräver lite extra planering. Tur att vi har några klippor som ställer upp! Hoppas att det inte ska bli alltför jobbigt för dem.

.

1 kommentar:

Mia sa...

Det blir toppen och ni ska njuta till 100% minst!!Det kommer gå jättebra här hemma!Jag och Olivia pratar om nästa helg varje dag nu när vi ses:-)Sötnosen!
Kram Mia