måndag 23 maj 2011

Måndagssnorigt

Helgen passerade, gårdagen i ett elände av träningsvärk från helvetet kombinerat med bakfylla plus en annalkande förkylning, som idag slagit ut i full blom. Jag snorar som bara sjutton, men ämnar förtränga eländesförkylningen imorgon då jag har det första av fyra löppass tillsammans med ett gäng som jag ska springa midnattsloppet tillsammans med. Jag har nog aldrig sprungit längre än en halvmil innan, men hoppas på att hyfsad grundfysik kombinerat med vinnarskalle ska ta mig i mål.

Men vi hade skoj i helgen, 40-årsfesten var kul och med en libanesisk buffé som var bland det godaste jag ätit. Josefine gjorde ett bra jobb som barnvakt, även om jag tror att hon hade det lite kämpigt vid läggningen, när barnen skulle upp och kissa och bajsa gång på gång.. Hon satt tappert och pluggade naturkunskap när vi kom hem klockan två på natten...

Igår körde vi trots mina åkommor handlingsracet, och hängde ett tag hos Hanna och co där vi lämnade barnen medan vi handlade. Mycket bra arrangemang! Sen körde vi parken, Olivia somnade i vagnen och sov i tre timmar, tills jag väckte henne när det var dags för middag klockan sex... Hon kan sova nästan hur länge som helst på dagen, tänk om man fått uppleva det när man bara hade ett barn! Johan spelade fotbollsmatch på kvällen och jag kämpade med att lägga ett övertrött och ett middagssovet barn, men det gick bra ändå, tills jag själv kunde få knoppa in på soffan.

Idag måndag och segt och snuvigt som sagt. Hoppas på en piggare, snorfri morgondag!
.

Inga kommentarer: