lördag 10 maj 2014

Utekväll och nya frisyrer

I torsdags kväll var jag ute med Karin, Sofia och Tove. Vi var roommates när vi först flyttade till New York för FEMTON år sedan (herregud, var tvungen att kontrollräkna) och ses fortfarande men inte så ofta i just denna konstellation. Nu lyckades vi iallafall få till det med lite kort varsel och gick till Wasahof och åt lite skaldjur och musslor. Jag hade dagen till ära spontanköpt en ny klänning på halva priset i en butik på Söder. Vi hade en superhärlig kväll med massa vin och jag var aningens seg på fredagen ensam med alla barn. Måste sluta att gå ut just på torsdagar!




Tog mig i kragen och gick ut i ösregnet med barnen. Elias somnade i vagnen och vi andra gick till Stadsbibblan för att vänta in vår frisörtid. Barnen skulle klippa sig hos min frisör Neda och Nadia hade bestämt sig för att klippa av sitt långa hår. Ett stort beslut, inte minst för mig! Men ett bra beslut, för håret var tunt i topparna och jag trodde att det skulle bli både fint och praktiskt med lite kortare och det blev det!


Över en decimeter rök...

Fin liten rundning i topparna

Blev bra, tyckte Nadia själv!

Även Olivia klipptes, men hon har så tjockt och fint hår så här tog vi bara en rejäl bit av topparna.

Sötungen. Alla lockarna tillfälligt borta, men de kom tillbaka i regnet igen...

Efteråt mötte vi upp med farmodern, som även hon var nyfriserad. Vi åt lunch på Blåbär tvärs över gatan och barnen som ätit varmkorv till lunch (den ständiga fredagslunchen...) fick fika. Olivia slängde som vanligt i sig sin dammsugare på tre sekunder och tiggde sen till sig halva Nadias kaka... 


Sen gick vi och handlade och så hem och hängde inne resten av den ruggiga dagen. Elias har börjat vilja stå upp och ibland får man honom knappt att sitta när han står i knät. Nadia försökte...
Stå stå stå

Söta två

TV-dinner!

På kvällen blev middagen så sen att vi lade Elias som bara sovit en enda gång på dagen och sedan lagade helstekt rostbiff med potatisgratäng som vi åt framför förra veckans Gladiatorerna. Våra stora barn älskar Gladiatorerna och det är ett helt ok program att kolla på tillsammans, tycker Johan och jag. Till efterrätt åt vi fruktsallad och chokladbollar, min nyttighet åt helvete denna dag men så blir det ibland... Just det, som ni ser är även Johan nyfriserad, han rakade av sig håret härom dagen. Söt blev även han!

Idag har Nadia och jag varit nere i källaren och hämtat upp bebisleksaker (och lämnat pulkor, inte en dag för tidigt...). Inte för att Elias direkt behöver mer grejer men det känns ju onödigt att de ska ligga där i en kartong. Så nu har vi bebisleksaker precis överallt, eftersom ju Nadia och Olivia satte igång att leka för fullt och körde kaninhoppning med Brio-kaninerna. Tog också upp lite saker att sälja på Blocket, det är det skönaste denna gång att vi inte behöver spara på något, utan bara kan sälja av allt eftersom. Så nu får han snabbleka lite med dessa, sen ska jag rensa igen...


Nu är Johan och spelar match, och han lämnade av Olivia hos en dagiskompis som flyttat till Hornstull. Elias sover och Nadia och jag sitter med dator respektive Ipad och gör ingen nytta. Men det här regnvädret med sina 7 grader är så deprimerande...

Inga kommentarer: