fredag 16 maj 2014

Lillskruttan

Olivia har varit en spillra av sitt vanliga jag hela veckan. Hög feber, ont i magen och diarré dag efter dag. Hon har mest bara legat spak på soffan och ibland gått och lagt sig att sova i sängen. "Mamma sitta med mig" har hon gnytt titt som tätt och jag har känt att jag inte riktigt räckt till, eftersom jag ju behövt ta hand om Elias också. 


Efter att hon vaknat flera gånger och skrikit över sitt magont, kombinerat med nästan 40 graders feber, tog vi en taxi till Astrid Lindgren i onsdags kväll. Vi kom in på en fullspäckad akut och när vi äntligen kom fram till den första bedömningen och inskrivningen sade de att det var 6-8 timmars väntan. Olivia hade nu lite mindre feber, inte ont i magen och ville bara hem och sova. Så jag bestämde att vi skulle åka hem igen och tur och returen landade på en timme bara. Hon sov resten av natten men det skedde en liten olycka i sängen på morgonen. Och nästa natt. Tur att vi har tvättmaskin...

Hade hon haft feber idag igen hade det blivit sjätte dagen med feber så då hade vi gått till husläkaren. Men idag är första dagen som hon är lite piggare, äntligen! Och äntligen kom vi utanför dörren efter en hel veckas hemmavaro. Vilken elak magbacillusk!

Inga kommentarer: