torsdag 8 november 2012

Lillskrutta

Efter en hysterisk mötesonsdag fick jag avbryta dagens sista möte och ta mig till Miniteatern för att hämta upp barnen som gått dit med Emilias mormor. Nadia var trött och ledsen och hade ont i huvudet sade hon. Jag fick hjälpa henne på med alla kläder, vilket inte var helt enkelt eftersom lampan hade gått sönder i den lilla källarlokalen och det var en större utmaning än vanligt att lokalisera överdragsbyxor, fleecar, vantar, mössor och så vidare... När vi kom hem kröp Nadia upp i soffan och drog en filt över sig och där låg hon sen resten av kvällen utan att vilja ha någonting annat än vatten. En titt på tempen visade nära 39 grader och det blev en tidig kväll utan middag för Nadia, medan Olivia gormade om att hon också hade feber och var sjuk och hade ont överallt...


Imorse hastade jag iväg på ett tidigt kundmöte men sen kom jag hem och löste av Johan eftersom jag behöver jobba hela dagen imorgon. Handlade lite på vägen och Nadia fick en stor glass som hon dock bara åt några tuggor av. Hon är verkligen ingen sötgris, till skillnad från Olivia som är mer som jag...

Nu sitter jag och jobbar medan Nadia designar kläder i Toca Bocas värld.. Rätt mysigt att jobba hemma med henne, hon är på ett strålande humör och en riktig gullunge, sin feber till trots. Jag har det mysigt här hemma och jobbar på effektivt...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: