torsdag 15 november 2012

Barnskor och lite New York

Ibland får man jonglera lite i livet. Idag på jobbet sitter jag och försöker få iväg nordiska årsplaner till min stora hårvårdskund och sitter och räknar och kollar att allt stämmer när telefonen ringer. Tror att det ska vara en av alla dessa mediesäljare men det är en kille som ringer på min annons på Blocket. Så samtidigt som jag försöker räkna klart och snygga till i excel för att kunna hålla min deadline, försöker jag minnas vad jag lagt ut för saker och till vilket pris, och får sen ringa hem och be Johan mäta skor. Hursomhelst är jag glad att någon ringde på denna annons, den enda annars som hört av sig är folk som undrar över Hestra-vantarna jag lagt ut för femtio spänn. Är de hela och rena? Kan jag skicka dem? Jag orkar inte förklara att de är så hela man kan förvänta sig till det priset och att det inte är värt en femtiolapp för mig att paketera och gå till posten, utan säger bara att de är sålda... Lat, jag?!

Mer barnskor i fokus idag när jag fick höra att det var halva priset på Vincent och gick dit på lunchen, istället för att träna, och köpte allvädersstövlar. Och vinterkängor till Nadia som hon vägrade prova... Och så finskor till årets första julklapp. De får stanna på jobbet tills vi sålt lägenheten, visning nästa söndag och då MÅSTE det ske.

Dessa blir bra i slask och rugg


En rolig sak just nu är annars att jag ska få åka till New York i början av december. Åker med en kund och ska projektleda en resa som är en vinst i en Facebook-tävling vi gjort. Vi ska äta middag med Sofi Fahrman och massa annat kul och jag ser enormt mycket fram emot detta! Har vi bara sålt lägenhetseländet ska jag shoppa som att det inte fanns en morgondag. Nästan iallafall.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad roligt att få åka till New York! Låter spännande :). Blir inte så svårt att shoppa innan jul ...

Anonym sa...

MEEEEN ORÄTTVIST !!! ;-) Jag lääääängtar ihjäl mig efter att få strosa på gatorna i Nueva York ! ... men du förtjänar det verkligen efter den här pärsen med lägenheten :-)

Ha en fantastisk helg !

Kram Å-M