onsdag 21 november 2012

Katt-onsdag

På Nadias avdelning på förskolan var det idag dags för en fest och maskerad som de planerat och laddat för i flera veckor. Nadia har pratat om denna varje dag, om hur de gjort girlanger (eller volanger enligt henne...) och bakat bullar och skulle få leka dansstopp. Nadia ville vara katt och ringde själv upp farmor och bad henne sy en dräkt. Denna kom levererad färdigsydd i veckan och Nadia hittade med min hjälp kläder som passade till katten. Imorse gjorde jag en ansiktsmålning som hon först grät bort för att jag inte gjort exakt som hon tänkt sig, så vi fick tvätta bort och göra om från början och då blev hon nöjd. Det blev ändå lite randigt när hon slog huvudet i dörrhandtaget och grät över det och sen kliade hon bort halva nosen på väg till dagis. Men men...








På Olivias avdelning var det inte maskerad men såklart hon också skulle få en ansiktsmålning. Hon valde fjäril.


På väg till dagis...


...och på väg hem. Hon ser lite ledsen ut på bilden men berättar bara väldigt initierat och detaljerat om festen.


I soffan före läggning. Hela kostymen fortfarande intakt genom både teater och middag, men lite bedagad och trött partyprinsessa.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vilken fin kattdräkt farmor sytt ihop! En sån som jag önskat att jag sytt till mina egna barn vid givet tillfälle, men jag väntar nog till barnbarnen ...