söndag 25 juli 2010

Tillbaka i stan

Kleeent med uppdateringar på denna blogg på sistone, men nu är vi tillbaka i stan igen! Efter en låååång dag med hemresa från Nice - eftersom vi flög via Köpenhamn och barnen var mer rastlösa än under en heldags tågresa - kom vi hem till Stockholm i måndags kväll. Vår snälla granne Mia hade förutom vattnat våra blommor och fått basilikan på balkongen att växa till oigenkänlighet - laddat med frukost till oss, så vi som inte ätit annat än sunkiga flygplatsmackor på hela dan, kastade i oss vår indiska middag när vi lagt barnen vid halv nio.

Tisdag hängde vi hemma i stan, knallade ned till Vasagatan för att hämta hyrbilen vi hyrt i en månad och sen gick barnen och jag till Vasaparken medan Johan tog bilen och åkte för att hitta ersättningsladdare till kameror och annat (eftersom vi ju glömde den där påsen på flygplatsen i Nice). Vi hade en mysig stund i parken, det var ju så länge sen vi var där, och sen på kvällen var det dags att packa igen. För på onsdag åkte vi till Johans bästis Kalles land i Östergötland, där vi brukar vara varje sommar. Vi kom ned till bondidyllen efter en lång resa med alldeles för mycket kräks. Barnen började kräkas innan vi ens hunnit ur stan och det var vi så oförberedda på att vi var tvugna att vända, tvätta bil och barn, byta kläder, och börja om från början...

Sen hade vi några mysiga dagar på Forshult men vädret blev nästan omedelbart sämre och igår var det elva grader och regnade konstant. När barnen (och med barnen menar jag Nadia) började klättra på väggarna tog vi bilen och åkte iväg för att titta på får och lamm. De sju barnen som bodde i huset bredvid och var ägare till de 22 fåren visade oss villigt dessa, gav oss pellets att mata med, och visade dessutom upp alla sina kaniner, katter och hund för oss. Lite som en 4H-gård på riktigt. Hade det inte varit för det ihållande regnet hade det varit perfekt...

Och idag åkte vi hem och för en liten stund sen insåg jag med ångest att jag ska jobba imorgon. Men det är bara en vecka, med sommartid och förhoppningsvis lite lugnt på jobbet. Sen drar vi till västkusten och jag ska ha två veckor ledigt till.

Nu sitter vi framför tvn för första gången på många veckor, och eftersom jag under semestern läst mig igenom de fyra Twiligtböckerna (som var rätt dåligt skrivna, men fängslande...) är jag tillbaka i det sociala universumet igen. Hörs!

Inga kommentarer: