söndag 4 juli 2010

Semesterlördag

Igår var första av många lediga dagar... Vi hade en riktig toppendag. Struntade i att kasta recycling och bära saker till källaren, utan gick ut i det sköna vädret istället. Jag var inte superpigg efter lite för mycket vin med David och Johan på balkongen kvällen innan, men jag kan ändå aldrig sova när jag är bakis. Så vi gick ned till det nyöppnade cafét i porten bredvid och åt frukost. Två Nya Zealändare har öppnat ett sånt mysigt litet fik, där allting är gott och de själva är ungefär de trevligaste man kan tänka sig. De bjöd på vattenmelon och juice till barnen och chittchattade massor med oss. Rekommenderar varmt Kura Café!

Sen tog vi vi fyran över broarna med sikte på Långholmen. Vi anade att vi inte skulle vara ensamma där, men det var inte så farligt som jag befarat, utan vi hittade en bra plats. Nadia ville vara i vattnet i princip oavbrutet, och även jag badade. De andra två krukorna nöjde sig med vattenbrynet. Stella som ju bor precis vid badet kom ned en stund och efter ett tag kom även Jenny, Alan och Ingrid. Men då var klockan närmare två, barnen hade ännu inte sovit, Johan och jag inte ätit lunch och det började bli packat med folk. Så vi gick efter ett tag och båda barnen somnade på en sekund i vagnen, och Johan och jag passade på att äta lunch medan de sov. Vår budgetlunch inför semestern blev en "Äh vi har ju semester"-lunch för 300 kr på Ho's, en kines som är omtalad.

Sen promenerade vi ned mot Tanto för att se om Oskar eller någon i hans familj var på kolonilotten och efter en skön promenad kom vi fram och fann där både Oskar och Filippa, samt Oskars lillasyster Linn, som direkt tog sig an barnen som vaknat. Vi hade en mysig stund och plockade smultron och vinbär, innan vi knallade hemåt eftersom det var fotbollsmatch som alla ville se...

Efter denna sköna dag var vi nöjda med att vara inne resten av kvällen och äta falukorv till middag. Idag ska vi till Täby och hälsa på min farmor och bada lite i plaskdammen nedanför henne. Fast jag håller mig nog på land idag.

.

Inga kommentarer: