fredag 9 juli 2010

Mera Cannes

Det ar onekligen lite annorlunda och mindre avkopplande att semestra med smabarn. Jag forsoker att inte snegla pa de harliga betalstranderna, och se mig sjalv med en bok i handen pa en av solbaddarna. Den dar tiden kommer val tillbaka, om en tio femton ar sadar... Just nu ar det kidsens villkor som galler. Strandvistelsen idag blev rekordkort eftersom bada barnen var trotta och varma. Vi hann med ett kort dopp och sen packade vi ihop oss igen, trots att det ar ett sant projekt att ens komma dit. Men vi hade a andra sidan haft en mysig morgon och atit frukost pa ett litet cafe och sen besokt marknaden dar vi kopte mangder med extremt valsmakande frukt. Ah vad jag onskar att vi hade en sadan marknad i Stockholm...

Efter stranden somnade Olivia i vagnen men Nadia brot ihop och hade ett jobbigt utbrott. Hon lugnade sig efter ett tag iallafall och vi gick hem till Rue du Lac och gjorde som man ska vid Medelhavet - haller oss inne vid ac:n under dygnets varmaste timmar. Nadia somnade uppe i var studio, hon ar anda tuff som gar med pa att somna ensam i ett frammande rum, och Olivia leker med bollar och laser bocker medan Johan och jag softar lite. Men jag hade garna legat i solen en stund anda...

Barnens karlek till Karin bara vaxer. Jag vet inte om hon matar dem med godis i smyg eller nat, men det ar bara Karin som galler. Nadia pratade om Karin hela vagen till stranden och Olivia har nu borjat saga sitt "da-ta deeeeeej" (jag alskar dig) till henne, och det ar forsta gangen till nagon utanfor familjen! Idag ska vi nog ta en appero med vara vardar pa ett stalle har och imorgon bitti paborjar vi vart aventyr med tagresan till Italien!


PS. Har tyvarr ingen kabel till kameran, och mobiloverforingen far jag inte att funka, sa ni far vanta lite pa bilder... Ingen laddare till kameran har vi ju heller, sa sista delen av resan lar inte bli sa valdokumenterad. Jakla typiskt med den dar pasen.

Inga kommentarer: