lördag 16 augusti 2008

Les dents!

Igår klarnade dimman och till stor lättnad insåg jag varför vår dotter varit så kinkig och haft ett sånt vidrigt natthumör sista tiden. Något litet vasst i tandköttet berättade att det verkligen är tänder på gång! Jag hade ju fått det föreslaget för mig när jag klagat över nätterna, men precis som ALLA sade "magknip" så fort hon pep som liten, säger alla "tänder" så snart en liten större bebis blir gnällig. Och jag trodde det var lite tidigt för tänder men tydligen är det så nu och det känns enormt skönt att veta anledningen till allt gnäll och all sömnlöshet. Jag trodde ett tag att någon bytt ut min dotter mot en annan dum bebis. Men hon är redan på bättre humör och sover lite bättre nattetid. Det hindrar dock inte att jag ligger vaken ändå, för nu har jag hamnat i lite bröllopsnervositet med bara en vecka kvar och ganska mycket fix som återstår. Men glädjande nog så har ett efter ett av alla problem löst sig och jag hoppas att inga fler uppstår. Åh det ska bli så kul!!! Nu kör vi slutspurten denna vecka när Johan är ledig också...

Inga kommentarer: