måndag 9 mars 2015

Soligt men kräkigt

Är det redan måndag igen?! Jag känner mig brutalt tillbakakastade flera år i tiden och när jag tar en titt i appen Timehop (som visar ens uppdateringar för exakt 1,2,3 osv år sen) så ser jag att så också är fallet:


För Elias blev sjuk häromdagen och igår var det Olivias tur och inatt Nadias. Elias toppade det hela med att vakna med feber efter sin middagslur (på typ tre timmar...) så då var det full pott. Vi skulle ha åkt till Täby och firat farmors födelsedag och när barnen blev sjuka tänkte jag först åka ensam. Men så kände jag att det kanske var en dum idé att riskera att smitta en 93-åring, så jag bestämde mig i sista sekund för att stanna hemma. 

På förmiddagen hade iallafall Elias och jag tagit en liten sväng ned på stan med Erika och Ebba för att gå Barnvagnsmarschen. Vi hängde ett tag på Norrmalmstorg och lyssnade på Margot Wallström och RFSUs vd som pratade, men det var så trångt så vi struntade faktiskt i själva marschen utan promenerade hem istället. Hemma lade jag Elias, och gick och tränade. 


Ljuuuuuvligt vårväder!

Gympadojor på! Mössa av!


Natten blev riktigt jobbig. Olivia kräktes en fem sex gånger, varav de första två i sängen. Sen när hon somnat framåt småtimmarna var det Nadias tur och vid femsnåret vaknade Elias och började gorma och dunka persiennen i fönsterkarmen tills jag gav upp och gick upp vid halv sex. Har varit helt väck hela dagen...

När jag nu kom hem från jobbet så kräktes Olivia fortfarande och mådde så illa, stackarn. Nadia var pigg igen men själv är jag lika trött och snart måste jag pallra mig ned till Grand för att hjälpa till  och rigga för ett event som vi är med och sponsrar för jobbet imorgon. Gääääsp. 

Igår eftermiddag med tre hängiga kids. Hoppas den sista tar och kryar på sig snart nu!

Och tack för alla tips och kommentarer (här och på andra ställen) om tandborstningen! Vi har testat allt och inget funkar. Men minst av allt funkar ändå att hålla i honom, nu flyr han bara han ser tandborsten :( The struggle continues... 

Inga kommentarer: