söndag 22 mars 2015

Demolition man

Dåligt bloggande på sistone, kanske främst för att det inte hänt så mycket. Fast en sak har hänt, och det är att vi fått en liten bebis i familjen! Pia och Pelle fick en liten Ines i onsdags (var det väl?) och våra barn fick en liten söt kusin! Johan och jag fick lyxen att få hälsa på redan på BB och gick till SöS på lunchen på torsdagen, och vad härligt det var att se den fina lilla familjen. Av hänsyn till den då nyblivna mamman (man känner sig kanske inte läckrast på jorden de där första dagarna, det minns jag själv...) publicerar jag bara en bild på mig respektive Johan med lilla Ines, även om jag tyckte att föräldrarna var ännu finare med henne. 



Det var faktiskt väldigt skönt att hålla i en nyföding och känna att jag är helt klar med barnafödande och att det känns helt rätt...

Nu söndag kväll och ännu en helg till ända. Det går galet snabbt nu, om bara en dryg vecka åker vi till Tel Aviv! 
Elias, han är en riktig Demolition man för tillfället. Han bankar saker i bord och golv med enorm frenesi och har sönder saker till höger och vänster. Det känns lite lättare sen jag bara sakligt konstaterade att vi kommer att få köpa nytt porslin och ny inredning bär barnen vuxit upp. Många gånger har jag varit glad över stt vi köpte Åsas begagnade soffbord och inte ett nytt, för det har ritats på otaliga gånger, senast med märkpenna (som visserligen gick bort). Elias är livsfarlig stt lämna någonting framme med, han lär både rita på väggar och klippa sig i håret framöver. Vilket vi ju faktiskt hittills sluppit med de andra barnen... 

Bultbrädan är en stor favorit - av förklarliga skäl 

Inga kommentarer: