torsdag 23 juli 2009

Bassängbad med gammelfarmor

I onsdags på eftermiddagen tog vi oss hela familjen till Täby för att träffa farmor. Min farmor alltså, Nadia och Olivias gammelfarmor. Utanför hennes hus finns ett område med en stor och grund bassäng som agerar barnpool på somrarna. Perfekt, tyckte Nadia som älskar att bada. Så hon plaskade runt och hade det så mysigt och det var roligt att se henne ha så kul. Vi andra njöt också av en mulen och kylslagen dag som blivit till en varm och solig eftermiddag.

Sen åt vi god middag hemma hos farmor medan Nadia racade runt i lägenheten, efter att ha tryckt i sig en hel laxfilé. Även om en del hamnade på kudden, som ändå skulle tvättas. Farmor, min vett- och etikettlärarinna genom livet imponerade med sin tolerans över Nadias totala oförmåga att sitta still och vara renlig... Min farmor imponerar på mig varje gång vi ses, med sitt intresse för omvärlden, alla böcker hon läser, alla resor hon gör, hur hon hänger med i tekniken och mailar, smsar och läser denna blogg. Inte alla 87-åringar man kan säga det om! Dessutom har hon alltid funnits där för mig och är allmänt världens finaste och gulligaste lilla tant. Det var så mysigt att tillbringa en eftermiddag med henne och familjen.

Här kommer lite bilder från badet!













Inga kommentarer: