torsdag 27 augusti 2015

Full fart framåt

Livet går i ett rasande tempo så fort det blir vardag och nu står vi här igen med trippla lämningar och hämtningar kombinerat med två heltidsjobb. Inskolningen har gått jättebra för Elias men vi kör fortfarande lite korta dagar denna vecka ut. Johan tog det mesta av inskolningen och bär det största lasset av hämtningar och lämningar men man skulle verkligen behöva vara en tredje förälder ibland. Det tar en sån evig tid att lämna och hämta på tre ställen och vår förhoppning att denna termin skulle bli enklare när Olivia började skolan har inte infriats, eftersom hon och Nadia går i olika byggnader och det ändå blir tre olika ställen. Jag fasar för hösten då detta även ska kombineras med klädbråk om överdragisar och trippla mängden kläder. Försöker blicka framåt åtminstone något eller några år tills de kan gå själva till skolan, men det känns lite tungt ibland...

MEN. Nu var det ju inte meningen att ett av mina sällsynta inlägg bara skulle bli en klagolåt! För trots tungrodd logistik gör vi mycket kul också. Johan och jag hade en härlig helg i London förra veckan! Jag åkte dit med jobbet på torsdagen, mitt i inskolningen vilket var extremt dålig timing men vi löste det med hjälp av en kompis till Johan och så pappa och Titti som gjorde en hjälteinsats fredag till söndag.

Jag åkte med jobbet på torsdag eftermiddag och var ute med kunder och kolleger i torsdags kväll, vi åt helt MAKALÖS asiatisk mat på en Michelinbelönad restaurang som hette Hakkasaan. Fantastiskt! Och drack mängder med vin, den fantastiska servispersonalen bara fyllde på utan att man märkte det... 

To die For...
En sen drink... 

På fredagen var vi hos Google London hela dagen, superspännande!
Google Garden (men egentligen fick man inte fota, så det blev inget mer..)

Och sen gick jag och mötte upp Hilda och lilla Ellen och hängde med dem hela eftermiddagen och sen tog vi ett glas vin på en superstylish hotellbar (Edition) innan vi tog en taxi hem till dem och väntade in Johan som kom sent på kvällen. Nästa dag var jättevarm och skön och vi knallade runt halva stan innan vi åt en extremt sen lunch vid fyra tillsammans med några londonboende kompisar. På kvällen gick Johan och jag ut alldeles själva, utan varken våra eller andras barn, och åt middag på en god köttrestaurang som hette Gaucho.

Johans bacon & egg drink 

Gänget
Eftermiddagsdrink (alkoholfri)

Toksöta Ellen


På söndagen gjorde vi ingenting annat än att ta det lugnt hemma och äta god frukost med våra vänner, sen var det dags att åka till Heathrow. Det var en jättemysig och välbehövlig helg men London är en stad jag aldrig riktigt får något grepp om och inte riktigt fallit för.

Och denna vecka har bestått av jobb i rasande tempo - men kul! Och så lite lunchträning, stressa iväg och hämta och så den spännande serien Bloodline på Netflix på kvällarna (efter att jag jobbat lite..). Lägenheten ser rätt kaosig ut men bara orkar inte bry mig.. 

Inga kommentarer: