tisdag 18 augusti 2015

För ett år sen

Separationsångest. 


Jag gjorde mig redo att gå till jobbet för första gången på ett år. Ett jobb som jag inte vantrivdes på, men där jag varit alldeles för länge och hade lovat mig själv att inte återvända till. Under föräldraledigheten sökte jag en massa jobb men inget blev det, och den 18 augusti lunkade jag modstulet mot mitt gamla jobb. 

En kylig dag då både sommaren, föräldraledigheten och semestern tog slut och hjärtat kändes tungt. Det var inga muntra kliv som togs mot Birger Jarlsgatan. 

Den 18 augusti detta år var humöret ett helt annat. Lagom nytt jobb som jag såg fram emot att komma tillbaka till och nystart med två skolstarter och en förskolestart. 

Glada kliv av två små. 

På nya förskolan. Det känns mycket bättre än den förra. 

Hemvägen. Ropar hejdå till kompisarna. Hela dagen pratade han om "koppis", "koppis lessen" osv. Sött!

Inga kommentarer: