torsdag 11 juni 2015

Stressig vecka. Men fin!

Ja denna vecka, då sommarvärmen äntligen kom och Den blomstertid skulle sjungas, då rullade även stressen in med besked. Toktempo på jobbet parat med massor i huvudet både jobbmässigt och privat. Förutom Johans födelsedag i tisdags, och present- och tårtfix (Pavlova! Varför har jag aldrig gjort det förut?! Så sjukt gott!), så har denna vecka innehållit tre avslutningar med medföljande picnicar, kakbuffé, presentlogistik, Swishande och tider att passa. Och således rejält kortare arbetsdagar plus att vi inte kommit hem förrän vid läggning och efter denna har både Johan och jag behövt jobba. Astråkigt! Dessutom har stressen tagit överhand över mig på ett sätt den inte brukar och jag har haft svårt att varva ned, sovit dåligt och varit sur och irriterad på barnen. Inte så jag vill leva mitt liv!! Nu vänder vi blad, försöker stressa av, kollar på idylliska bilder och glömmer det tråkiga...

Onsdag, Nadias avslutning:
I klassrummet

Fröknarna

På väg till kyrkan. Lite ruggigt och kallt.. Nadia spexar...

Långt därborta står en liten älskling och sjunger på sin första skolavslutning

Med fröken Erica, som blir Olivias fröken i höst

Vidare till Olivias avslutningspicnic:


Med finaste pedagogerna Ingrid och Sofia

Och så idag Elias avslutning
Här fick han syn på mig och vägrade vara med och sjunga

Var sur och gnällig de följande två timmarna istället


Sen gick vi till Vasaparken och mötte upp Nadias gamla dagiskompisar på picnic. Jättetrevligt förutom Elias humör men det bättrade sig efter ett blöjbyte och en banan. Barnen hade jättekul och sprang och hjulade och jagade varandra. Kul att de återfann varandra fastän vissa av dem inte träffats på flera år! 


Jaga jaga... Fler än jag som kommer sova gott inatt



Inga kommentarer: