torsdag 18 juni 2015

Bröllopshelg

Hela veckan har gått och det sköna sommarvädret är utbytt till mer klassiskt midsommarväder: 13 grader och ösregn. Men innan sommarvärmen försvann hann vi njuta av en helt magisk helg och ett förtrollande bröllop - bland det absolut mest rörande och vackra jag varit på. Vigseln var fantastisk, Malin och Erik, en varm sommardag under en stor ek på Långholmen, så fantastiskt vackert! Vigselförrättaren var så träffsäker, varm och förnuftig (fast på ett coolt sätt) att det stundtals kändes som att jag var på äktenskapsrådgivning. Men mest av allt rörande att se våra fina vänner stå där och höra allt som sades om dem och deras historia och det var inte många torra ögon där under eken. Själv erkänner jag att jag grät så att jag nästan hulkade...



Resten av kvällen var lika fantastisk med massa fina tal och sköna framträdanden.  Själv höll jag ett bejublat tal på rim som jag svängt ihop på 20 minuter kvällen innan. Jag måste erkänna att jag är grym på just tal på rim - kan man jobba med sånt?!? Kvällen innebar förstås party och dans och det var otroligt härligt att få hänga med alla sina nära vänner. 

Jag och min bordsherre Björn

Vickning med brudpar och bästa Åsa

Vi kom i säng först vid halv fyrasnåret och var lagom trötta dagen efter då vi åkte ut till Ljusterö och hämtade upp barnen som huserat hos farmor och Henning hela helgen. De hade haft det superbra och med Elias hade det gått hur bra som helst vilket kändes superskönt eftersom han aldrig varit borta från oss så länge. Så vi var alla extremt nöjda med helgen och ganska trötta, både vi och barnvakterna... 



Inga kommentarer: