torsdag 27 november 2014

Vad snabbt det går.

Tiden. Veckorna racar förbi och det är ju tur att arbetsdagarna går lika snabbt som helgerna iallafall. Förra veckan hände en rolig sak som jag kan berätta mer om senare och så lite vardagssaker. Det rullar på ganska bra men jag måste erkänna att onsdagar då vi har gympa och torsdagar då det är dans, är rätt roddiga. Mer för Johan än för mig, men ibland nästan önskar man att barnen inte behövde ha aktiviteter, det är liksom fullt upp ändå... Och det lär väl bara bli ännu värre ju äldre de blir och redan till våren då vi båda kommer att jobba igen och vi dessutom kommer att ha TRE olika ställen att hämta och lämna på vågar jag knappt tänka på ännu...

I helgen som gick så tränade jag på lördagen och sen var vi på inflyttningsfest hos Pia och Pelle i Kärrtorp på kvällen, medan farmor Imma var hemma och barnvaktade hos oss. Kul med hemmafest!

På söndagen pallrade jag mig upp och tog med alla kidsen till våra gamla grannar Elin och co, som flyttat till ett superfint hus i Sollentuna . Men jag tog fel väg från pendeln så det blev en riktig upptäcktsfärd i förorten på vägen dit... Barnen fann varandra direkt fastän vi inte träffats på nästan ett halvår och började direkt leka och rita för att sen avsluta med Kurragömma.

Fika för alla barnen

Dags att åka hem igen.

Mellan Nadia och Thea skiljer det bara fem dagar men Thea är nästan ett huvud längre. Och vi som tycker att Nadia är så lång! Men hon har ju inte så mycket längdgener att brås på förstås...

Lustigt nog hade våra stortjejer klätt sig nästan likadant. Jackan som Thea har på sig köpte jag på rea härom veckan och har sparat till Nadias födelsedag, så det vet hon ännu inte om. Till och med vantarna var likadana!

Hela gänget. Oliven kände sig lite utanför tror jag... Hon hade inte likadana kläder eller öronpuffar.. 

Inga kommentarer: