söndag 9 november 2014

Sociala veckan

Veckan gick i rekordfart, tiden går så snabbt just nu. Att jobba heltid är tufft tycker jag, för även om jag är mån om att verkligen gå klockan fem (när de flesta kolleger fortfarande sitter kvar) så blir det så lite tid med barnen innan de ska sova. Det är verkligen livets lunk detta, och höstens första snöblask gjorde ju inte saken muntrare direkt...

Gömd under ett paraply

Lerig overall på tork 

Just denna vecka har jag hunnit träffa barnen ännu mindre än vanligt, men varit desto mer social. I torsdags kom Johans mamma och tog hand om Nadia och Elias medan Johan och Olivia var på dans och sen fortsatte hon barnvaktandet av alla tre medan Johan och jag gick och åt middag på italienaren i vårt kvarter - Garage del Gusto, en fantastisk genuin och trevlig restaurang - och sen gick på bio och såg Luc Bessons senaste film, Lucy. Otroligt mysigt och välbehövligt med date night!

I fredags datade jag mina ost- och charkvänner och vi åkte ut till Sannas nya radhus i Bromma och festade loss på korvar, ost och vin. Härligt med en fredag för vi blev kvar länge och hade så himla trevligt. 



Igår var vi bjudna på middag hos min nya kompis Erika och hennes familj, de bor på andra sidan Odenplan. Precis när vi höll på att göra oss klara för att gå hörde jag ett brak och en gråt. Elias, som jag trodde var med Johan i barnrummet, hade klättrat upp på soffan och sen ramlat ned därifrån och dragit med sig en dator i fallet. Han var ledsen men det var inte förrän jag satt honom i vagnen som vi såg att han hade världens fläskläpp och var alldeles röd om kinden. Lilla gubben då. Läppen lade sig inte på hela kvällen, det såg ut som en riktig ankmun....


Vi hade iallafall en mysig kväll hos Erika och Christofer och avslutade med tonic-provning. Christofer gör egen tonic så vi fick de godaste Gin Tonics jag någonsin druckit. Barnen var rejält trötta i slutet, och Elias den som var gladast och piggast och knallade runt soffbordet och åt chips ur en skål medan vi kollade åt andra hållet och lät honom hållas. Vi var nog inte hemma förrän halv tolv med toktrötta barn, men så trevligt det var!


Nu ser jag fram emot en väldigt lugn dag hemma. Hade bokat träningspass både idag och igår men det lirar inget vidare med all denna alkoholkonsumtion så det får nog bli till att ta nya tag nästa vecka....

Inga kommentarer: