torsdag 20 mars 2008

Grillkväll

Även Nadia gillar mammas ring

Igår kväll hade vi barnvakt för första gången. Johans mamma kom över för att ta hand om Nadia medan jag och Johan gick ut för att på riktigt fira vår ettårsdag. Vi möttes på Grill som de på nolltid återställt och byggt upp efter branden, och lika mysigt som tidigare. Johan var redan där när jag kom och jag blev visad till bordet av en servitris. I samma ögonblick som jag satte mig kom en annan servitris med två glas champagne. Skumpa! Den dryck jag saknat mest av alla under den långa graviditeten! Jag njöt av varenda klunk och romantiken fortsatte. Jag som inte direkt är någon romantiker blev lycklig och glad av de tre röda rosorna, för att inte tala om asken med ringen som min älskling räckte fram... Ringen, som var en Nadia-ring för att hylla födelsen av vår älskade dotter, hade hennes namn och födelsedatum ingraverat och var helt perfekt. Den sitter på vänster ringfinger som en blandning mellan födelsering och trolovningsring. Jag blir glad varje gång jag ser den och idag ska vi titta på bröllopslokal!

Jo, resten av kvällen var också perfekt. Maten var vädligt god och rödvinet gjorde mig nästan lite lullig. Vi promenerade mätta och nöjda hem genom Vasaparken för att mötas av en glad liten Nadia som uppfört sig exemplriskt och inte alls varit ledsen med farmor. Och jag drog en lättnadens suck och tänkte att detta ska vi göra om!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fryxell-Åsa ställer gärna upp som barnvakt nästa gång!!

Kram!