lördag 15 mars 2008

Ettårsdagen

Lördag eftermiddag. Ute är det ruggigt och vi har avklarat dagens uppdrag, att handla på Prisextra medan babyn sov i vagnen. Vi tog en lunchfika på vägen hem, medan den frysta laxen smälte i påsen. Nu sitter vi hela familjen i soffan, Nadia och jag uppkrupna i ena hörnan, jag halvslumrandes, hon helsovandes på mitt bröst. Johan sitter i andra hörnet med gitarren i handen och sjunger och spelar för oss. Lugnet och friden är total. När jag kvicknar till sjunger jag med i de texter jag kan, och går sen och gör oss varsinn caffe latte. Idag firar vi ett år som par och denna fridfulla eftermiddag speglar mer än väl detta år som förflutit, mitt livs hittills bästa år.

...och så vaknade Nadia, förbannad och hungrig och friden försvann. Men ganska mysigt ändå, men nu fort fram med bröstet!

Inga kommentarer: