tisdag 9 oktober 2007

Parishelg


Vi stack iväg på en liten weekend till Paris, min älskling och jag. Det låter som ett enormt klyschigt upplägg med långa promenader längs Seine och djupa blickar över sena rödvinsglas, men med tanke på vår belägenhet blev det inte riktigt så. Dels för att rödvin är eliminerat ur min basföda för tillfället, och dels för att jag ju har familjen där och att det inte riktigt blir som att vara turist. Dessutom visade det sig att min mormor var dålig... Vi åkte direkt från flygplatsen till sjukhuset för att mötas av synen av en liten ynklig dam som inte alls var sitt vanliga eleganta jag. Cancer i njurarna berättade mamma och den vetskapen kom att prägla resten av helgen. Trots det lyckades vi ha en mysig helg tillsammans med Felix och Siri som också var på besök och lägenheten på Rue d'Alésia blev vår gemensamma bas och fyllde mig med gamla barndomsminnen. Det var härligt att få dela dem med Johan och visa honom den vackra staden som känns lite som min egen.

Denna helg är jag gräsänka eftersom Johan är i Tyrolen på Discovery Challenge. Jag glädjs över nyheten att de tog sig i mål på en bra plats men kan inte låta bli att känna mig lite lite avis och undra om mina dagar som äventyrerska är över. Jag ser extremt mycket fram emot detta nästa stora äventyr med att bli mamma, men jag hoppas i mitt hjärta att jag inte klättrat mina sista berg eller aldrig mer kommer att få uppleva lustan i att upptäcka främmande ställen. Det måste väl gå att kombinera med femmiljonerslya och knodd med äventyr och backpackand? Det kan väl inte vara så att det är Bamseklubbar och charter som står härnäst på reseagendan...? Pleeeease?

Inga kommentarer: