måndag 15 oktober 2007

Tandvärk och eksem

Okej, det pregnanta livet är inte bara ljuva tider utan besvär. Jag som varit helt odrabbad av sådana, finner mig på sista tiden se ut som 85 runt ögonen med röda utslag och fnasig hy som ser helt rynkig ut. Besökte efter lite tjafs med remisser och annat onödigt en oförstående ögonläkare imorse, och fick något slags kräm utskriven. Så nu får det vara nog med detta. Basta! Men ett besvär till har jag och det är ont i tänder och tandkött. Tydligen kan det vara så att tandköttet blir extra känsligt under graviditeten, men nu har det från svullet tandkött spridit sig ned i tänderna som känns helt ömma. Det ilar som satan i dem också, så fort jag försöker äta eller dricka något som inte är rumstempererat. Ska försöka stå ut i två veckor och se om det försvinner, har ändå en tandläkartid sen. Och slutligen, den kala fläcken är fortfarande lika kal. Men jag tog en massa blodprover för några veckor sen (för att utesluta problem med sköldkörteln), men har inte hört något, så jag antar att inga nyheter är goda nyheter och att allt var bra. Kal är den iallafall! Tur att jag har så mycket hår att täcka den med och att den inte sitter mitt i pannan! Slut från dagens läkarrapport.

Jo en annan konstig sak. Vi spelade Naken-TP i sängen igåroch jag svarade på frågan: "Vad består Sparvhökens basföda av?" -"Daggmask" varpå jag fick en hysterisk skrattattack åt det korkade i mitt svar och inte kunde sluta skratta. Jag såg den stora rovfågeln gräva i marken efter luriga daggmaskar och kunde inte sluta skratta. Tills det helt plötsligt vände och jag började storgråta. Bara sådär. Jag fattade absolut ingenting, men kunde inte sluta gråta. Tills jag började skratta igen åt hur psykad man blir av dessa hormoner och att inte ens en wannabe-superwoman som jag lyckas förbli oberörd. Pust. Somnade utmattad och svettig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vilken otur du har. Hoppas att det går över snart och att Johan är extra snäll mot dig.
Kram
Svärmor