fredag 19 oktober 2007

TGIF

Idag är jag glad, för hela den här veckan har jag haft ont i höfterna och korsryggen och det har gjort ont när jag går. Såg framför mig bäckenbottensuppluckring med fyra månaders sängliggande och stadigt ökande i vikt som konsekvens och kände mig heldeppig igår. Men så bokade jag av kvällens planer och gick hem och blev omhändertagen av min Johan, som lagade soppa och lät mig sova i soffan. Och idag är det nästan borta! Det funkade! Förmodligen var det som jag hoppades att det onda berodde på att jag tog i lite för hårt på bodypump förra helgen. Sista gången jag lyssnar på en instruktör: "Jag tränade precis som vanligt fram till förlossningen". Tacka fan för det, du är ju proffs och har inget liv. Jag tänker iallafall ta det lugnare framöver.

Ser väldigt mycket fram emot helg nu. Har lite svårt att hitta fokus på jobbet, och även om det löper på helt okej och jag ofta tänker att jag har ett bra och kul jobb, börjar den där hägrande långledigheten göra att det är svårt med långsiktigt fokus. I helgen ska jag påbörja packning iallafall, efter besök på Ikea och inhandlande av flyttkartonger. Åh vad jag längtar till vår nya lägenhet, även om jag gärna skulle snabbspola själva flyttförfarandet.

Inga kommentarer: