fredag 5 februari 2016

Fredagskväll


...och jag är kvar hemma i stan. Lät känslorna styra och hoppade av Åre till stor lättnad för mig själv och min stressnivå. Känner mig fortfarande skidsugen men mer på att dra ihop några vänner och åka upp en helg (anyone?!). 

Så nu sitter jag här i soffan med tvn pausad strax före På spåret, i väntan på en make på toa. Nadia sover hos sin kompis Matilda ikväll och Olivia ville inte sova ensam i rummet så vi lade en madrass på Elias golv och hittills har ingen av dem knystat (peppar peppar). Vi åt finköpepizza och drack vin till middag, jag åt en skitgod sallad från samma ställe, kör ju sockerstopp sen en dryg månad tillbaka, men unnade mig en slize och några kanter. Och så kollade vi på en riktigt dålig film om en hamburgerkedja som Oliven valt och åt popcorn. Sen badade hon och Elias i evigheter och lekte mamma och barn. Han är mamma och hon bebis, alltid. De är så gulliga och leker jättebra ihop. Den lile älskar verkligen att leka rollekar med sina systrar..

Ännu en helg med lite roddande står för dörren, Nadia ska på kalas både imorgon och på söndag, ett på lekland och ett skridskokalas med restaurangmiddag så det blir väl mest logistik kring dessa. 

Nu På Spåret, hej hopp och trevlig fredag 

Inga kommentarer: