lördag 23 februari 2008

Life changes


Några grundläggande skillnader i livet. Jag insåg en av dem när vi förra lördagen satt på tunnelbanan, på väg hem till pappa på middag. Där satt jag lördagkväll, osminkad i nedbajsade jeans och insåg att livet ändrats ganska mycket på ett år... En annan stor skillnad är nätterna. Man ser inte riktigt lika mycket fram emot att gå och lägga sig när man vet att man ska upp igen om ett par timmar... Amma och byta en timme, få tyst på lilltjejen, sova två timmar till och så om igen. Och igen. Nu verkar Nadia dessutom ha missuppfattat det där med dag och natt. Hon sover som ett litet lamm hela dagarna, för att ligga klarvaken och grymta och fäkta med armar och sparka med sina små ben hela nätterna. Detta har resulterat i att det blir en del soffsovande på dagtid för min och Nadias del.

Slutligen, idag 12 dagar efter förlossningen, kom jag i mina gamla jeans igen. YES.

Inga kommentarer: