måndag 14 januari 2008

Hemma

Ja, då var det dags för lite hemmavistelse då. Hade det inte varit för mitt läkarbesök i fredags morse hade jag kanske känt mig lite rastlös nu när jag ska gå hemma i en månad. Men läkaren sjukskrev mig utan omsvep när jag beskrev mina foglossningsbesvär och nu känns det faktiskt helt legitimt att vara hemma de veckor som återstår till beräknad förlossning. Jag slipper slösa på mammadagarna och får mer pengar än jag skulle fått som mammaledig, eftersom vi inte kommer att ta ut fullt för att få dem att räcka så länge som möjligt. Dessutom har jag verkligen ont i höfter och bäcken när jag sitter, så det känns också bra att få vila rent fysiskt för att orka vara lite rörlig sista tiden.

Jag vaknade imorse med massa planer på aktiviteter. Men så bara lade jag ned dem alla och bestämde mig för att tillbringa denna första lediga dag med att bara ta det lugnt. Så jag läste tidningen i sängen, surfade lite och nu ligger jag snart i soffan och tittar på talkshows. Ikväll ska vi på förlossningsförberedande kurs och resten av veckan har jag ganska fullt av aktiviteter, så det känns lyxigt att bara vila idag. Känner mig tröttare nu på slutet än jag gjort under de andra åtta månaderna, så detta är lyx. Även om solen skiner ute och jag har lite dåligt samvete för att jag inte passar på att ta en promenad. Men sådana lär det väl finnas gott om tid till de kommande månader, då också i mysigt babysällskap. Sådärja, tillbaka till soffan.

Inga kommentarer: