tisdag 6 november 2007

Nyinflyttad och utmattad

I lördags var det äntligen dags för den stora flytten. Vi samlade ihop våra kompisar i ösregnet, Team Vasastan och Team Solna, och så fick jag titta på medan våra stackars vänner slet med soffa, 10 tonshästenssäng och kartonger i mängder. Men ändå gick det rätt snabbt och smidigt och vi var klara ganska tidigt. Sen började fas två, kartonguppackning. Puh! Vi har skruvat hyllor, alfabetiserat DVD:er, rensat mängder med massa gamla kläder till vinden och fyllt kartong på kartong med gamla dagböcker och papper. Så, efter tre dagars slit börjar vi så smått komma i ordning och jag kan bara konstatera att vi har världens finaste lägenhet! Här kommer vi att trivas. Men det började inte så bra, i morse glömde jag visakort, pengar, plånbok (allt detta på tre olika ställen) och min kalender. Känner mig helt lost idag och fortfarande väldigt utpumpad. Ska på seminarium hela eftermiddagen men vill bara gå hem och vila Ärtan och mig själv. Gääsp.

Inga kommentarer: