torsdag 8 november 2007

Det börjar bli fint!

Det är en fröjd att komma hem på kvällarna nuförtiden. Köket vill jag knappt lämna, vill bara baka och diska (i maskin!) dagarna långa! Synd att man måste jobba. Sen vi köpte vårt superfina köksbord på Indiska (se bild här bredvid!) blev stilen så komplett och med stolarna som vi kånkade hem igår, känns bilden perfekt.
Nu börjar mina nestingkänslor på allvar och det känns häftigt att planera vart Ärtans säng ska stå.. Den lilla gör sig alltmer påmind, med kännbara och frekventa sparkar som till och med syns utanpå magen. Jag kan fortfarande knäppa övre knappen i min vinterkappa, men det börjar bli på gränsen och skjortor och normalkorta tröjor är bara att glömma. Men annars kommer jag i det mesta utom byxor och det känns skönt att inte ännu förvandlats till det gigantiska gravidmonster jag fasat för att bli... Jag har varit så in i Norden trött denna vecka, flytten tog lite musten ur både mig och Johan tror jag, men vi somnade vid åtta i soffan igår, så idag känner jag mig lite piggare och redo att gripa an kvällens projekt: Arbetsplatsen i hallen!

Inga kommentarer: