måndag 27 augusti 2007

Saker som gör mig glad

Lite nya saker gör mig i mitt gravida tillstånd glad:

1. Oväntade inbjudningar - att någon kompis hör av sig en fredagkväll och frågar om man ska med ut en sväng, trots att de vet att man inte kan dricka och förmodligen sitter hemma i soffan och degar. Då känner jag att jag kanske är lite rolig som människa även i detta tillstånd.

2. Folk som tar emot mitt gravidbesked med oväntad glädje. Som idag när jag berättade på jobbet och bara fick glada tillrop och kramar.

3. Att rödkindad just ha kommit hem från en power walk i en sensommarfin solnedgång i Hagaparken, och inse att min svägerska och blivande faster till Ärtan inte bara är just detta utan även en fin vän.

4. Att min mat bara tog fyra minuter att laga och att jag nu kl 20:37 får äta middag framför tvn!

Inga kommentarer: