torsdag 26 juli 2007

Vecka tolv och lite fuskande

I måndags gick vi in i vecka tolv, och jag drar en liten, liten lättnadens suck. Enligt någon gravidsajt jag var inne på, sker 90% av alla missfall innan vecka 12. Nu är nästa orosmoment nuppen nästa vecka. Det är väl bara att förbereda sig på att man kommer att vara mer eller mindre orolig i många månader framöver. Om nu bara denna första går bra. Håller tummarna så hårt, så hårt.

Annars är det lägenheter som cirkulerar i huvudet, för i samband med allt detta ska vi sälja våra två och köpa en stor gemensam. Det ska bli så skönt att bo tillsammans och slippa backpacka runt mellan Solna och Vasastan. Men jag önskar att man kunde snabbspola fram den närmsta tiden och att allt bara var klart. Samtidigt som det såklart ska bli lite kul att skapa vårt gemensama hem!

Igår var Pia, Johannes, Johan och jag ute och åt en god middag. I den allmänna orättvisan att alla andra fick dricka vin och äta vad de ville, fuskade jag med gravidföreskrifterna och åt lamm med en chêvrekräm. Grymt gott. Och jag skickade faktiskt tillbaka det väldigt rosa lammet för lite merstekning, trots att det bar mig emot. Sen njöt jag till fullo av den förbjudna osten och tänkte att Ärtan är faktiskt kvartsfransk och ska väl tåla liiite mer än en vanlig svennebaby iallafall..?

Inga kommentarer: