fredag 20 juli 2007

Mamamia

Ja, så var vi då på vårt första MVC-besök häromdagen. Det gick.. vad ska man säga.. bra? Barnmorskan körde monolog med frekvent repeterade fraser och förmaningar, mest riktade emot mig och sen fick jag ta en massa prover. Eftersom man inte får några resultat ännu, kändes det inte som att jag blev mycket klokare efter det besöket. Det enda det egentligen gav tyckte jag, var:
1. Att jag fick veta att jag redan har järnbrist - resultat: jag känner mig ännu tröttare än jag gjorde innan, bara av vetskapen. Och försöker proppa i mig massa leverpastej och kött, som jag som tur är verkligen gillar. Spenat och broccoli ska visst också ned.
2. Att jag på tal om träning inte ska träna magmusklerna - resultat: jag slipper köra astråkiga situps på länge - yes!

Men bortsett från detta gick vi därifrån utan mycket annat än en massa nya besökstider. Bl a till Nupp-test den 2 augusti, vilket förhoppningsvis blir lite mer givande. Hursomhelst var det en helt och hållet overklig upplevelse, och nu känner jag att alla gravidrön och gravidsnack står mig upp i halsen. Vill bara odla min mage i lugn och ro nu ett tag och mysa med min kille som ju faktiskt inte bara är blivande ärtpappa...

Inga kommentarer: