lördag 3 september 2016

Höst

Jag har ett jättefint och långt inlägg om vår härliga sommar som ligger i mina utkast. Problemet är bara att jag aldrig hinner skriva klart det, vilket gör bloggen alltmer inaktuell. Så nu skippar jag sommaren helt kort för att lite smått deprimerat konstatera att den är över för denna gång, Jag älskar verkligen värme och sommar, mitt liv blir så otroligt mycket enklare och ljusare när solen skiner. Och undantagslöst, varje höst vill jag flytta utomlands. På riktigt!

Denna vecka har iallafall varit riktigt fin vädermässigt och jag har kört högt tempo med mycket på jobbet, mycket träning och dessutom ensam med barnen sen i onsdags (plus att Johan var borta i tisdags). Så ibland vet man att man lever och jag har varit trött också eftersom Elias vaknat så tidigt på morgnarna. Varje kväll har jag försökt kolla på ett avsnitt av Downton Abbye, och varje kväll har jag somnat och fått spola tillbaka. Igår lyckades jag äntligen se klart det, på tredje försöket! 


Nu går ju båda stora barnen på skolan på riktigt och jag känner alltmer att det är sjukt mycket att hålla reda på. Av en ren slump lyckades jag slajda in på föräldramöte för ettorna igår morse och kände att vi måste ha bättre koll. Satt och skämdes för att ingen av våra tre barn har tagit med sig sommaruppgiften ännu (nåt om stenar, minns inte ens..). Så efter jobbet och innan hämtning igår cyklade jag förbi Granit och köpte en stor veckokalender som jag klistrade upp i hallen. Hoppas få lite koll nu...



Det blir fullt ös på söndagarna framöver; Nadia har dans och djurskötarkurs, Olivia akrobatik, simskola och djurskötarkurs hon med... Och sen börjar kören igen på  tisdagarna. 

Nadia har också intensivläsning i skolan nu i tre veckor, vilket innebär att hon ska läsa en kvart varje dag och det är sannerligen inte helt lätt att hitta tid till eller få henne att vilja, trots att hon läser så bra. Fasar lite för när det ska bli jättemycket läxor som man behöver tjata om och komma ihåg. 


Efter all hämtning igår hade jag lovat barnen att äta middag på Flippin Burgers så det gjorde vi. Inte billigt men gott och trevligt!

Olivia åt hela sin (vuxen-)hamburgare och sen halva Elias... 

Inga kommentarer: