onsdag 22 juni 2016

Kontraster

En sekunden sitter man på en bar med en drink i handen...


Och i nästa plockar man springmask ur rumpan på ett barn. Eller upptäcker ännu en vända löss. Denna vår har varit ett inferno av parasiter, jag blir galen! Vi har gjort lusbehandling varje vecka senaste tiden och imorse såg jag igen en som kröp i håret på Olivia... Vi skulle precis gå så jag bara flätade henne och lät det var, måste ta tag i det imorgon. I mitt hår har det kliat och känts som det krupit hela dagen... Och ikväll när jag kom hemklagade Elias på att det kliade i rumpan och Johan hittade mask. Suck!!! 

Så man kan krasst konstatera att jag balanserar livet bra. Hann med en shoppingrunda innan kvällens restaurangbesök och är mycket nöjd över min nya kjol! I motljus..


Och på lunchen var jag på pedikyr, lyxigt med framförallt mjuka hälar!


Ingen bild på parasiterna men väl en på Elias som ville gå till dagis i klänning igår 


Sen spenderade vi hela kvällen fram toill läggdags i parken och träffade på folk vi kände, väldigt mysigt! Johan jobbade sent så vi körde en improviserad picnic ute, skönt att slippa laga mat..

Elias och Bruno körde lastbil. Tjejerna spelade fotboll med storebror Rufus och pappa Nino (våra grannar). 

Inga kommentarer: