söndag 20 mars 2016

Överlevde!

Med hjälp av mutor ("ni ska få presenter av pappa om ni inte bråkar.."), hot ("gör ni er inte klara direkt blir det inga presenter", "slutar ni inte bråka blir det inga presenter" etc etc etc), förskola och skola (herregud, jag hade aldrig pallat en ledig vecka med barnen), jobbet (aaah semester i jämförelse mot att vara hemma!), farmor Ing-Mari (som hämtade en visserligen ganska motvillig Elias två dagar), morfar Gösta (som kom och lagade torsdagsmiddag), Lina (som kom och onsdagshängde och läste saga för de stora medan jag lade den lille), Elin med Thea och Edith (som kom och fredagsmyste med oss) och slutligen MiniSats - så har jag överlevt dessa åtta dagar med barnen! Woop woop!!

Visserligen en del rodd med läggning av i synnerhet lille herrn som kommit på att han ska upp och kissa nitton gånger efter saga och välling, många diskmaskinstömningar, två avklarade tvättlass, ett par jobbiga nätter, massa tidiga morgnar och rätt trista kvällar då jag lagt mig tidigt med tanke på alla tidiga morgnar och att det ändå inte finns nåt på tv och jag inte vill kolla på Johans och mina serier... Men ändå. I did it! Heja mig!

And I did it utan att falla för frestelser såsom denna...

Inga kommentarer: