onsdag 19 september 2007

Halvvägs

Idag går jag in i vecka 20, och vi är halvvägs igenom graviditeten. Samtidigt som dessa 5 månader gått snabbt, har tiden gått oändligt långsamt. Det känns som en evighet sedan jag gjorde gravtestet och berättade för Johan i Humlan, som en annan livstid när vi var i Italien och jag mådde bra men kände mig så konstig. Samtidigt känns det ofattbart att pyret där inne är halvfärdigt eller faktiskt egentligen skulle klara sig utanför min kropp om bara ett par månader. Men förhoppningsvis får den ligga och växa till sig tiden ut, så att mamma kan fokusera på flytt, inredning och allmänt nesting. Eftersom jag egentligen i tanken redan flyttat ur min lägenhet, består mitt nestande just nu av något slags mentalt bakande. Jag går omkring och är konstant sugen på olika bakverk (denna vecka banankaka och kolapaj...mmmm....), men lyckas hittills nöja mig med bakporr i form av att bläddra i mattidningar. Betydligt mer hälsosamt än den verkliga versionen!

Inga kommentarer: